lekkende cv

  • #1
A

Anonymous

Guest
wij zijn in het bezit van een junckers
combi cv ketel. Ketel is nieuw geplaatst in 2000. Helaas was het niet mogelijk om een afvoer aan te leggen en dus hebben wij een lekbakje onder de cv ketel staan. Direkt onder het
"lekventiel". Verder tot nu toe geen problemen. Nu al sinds een paar weken merk ik dat het onder het lekbakje nat is. Nergens kan ik iets van water bekennen behalve bij het lekventiel. Het bakje zelf is NIET lek. Verder nam ik waar dat de druppels keurig in het bakje vielen en nergens anders. Voordat ik een prof erbij haal raadpleeg ik liever eerst deze site. De hamvraag is weet iemand waar het bovenstaande probleem aan kan liggen. Leidingen en dergelijk zijn droog en lekken ook niet. Ik hoop snel iets
te vernemen want ik zie het niet. BvD

Erik
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Misschien is t een soort van condensvorming op de onderkant van t bakje.Als de druppels precies in het bakje vallen en alles verder normaal is lijkt mij dat de meest logische oplossing. Al eens een doekje onder het bakje gelegd en gekeken aan welke kant het doekje nat wordt?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Zou kunnen. De ketel is geplaatst op een vliering waar het vrij koud is. Ik had er inderdaad een doekje onder het bakje gelegd en dat was inderdaad dus nat aan de bovenzijde (onderzijde bakje). Het bakje is van kunstof. Maar kan dat zoveel condensvorming geven op kunsstof?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Condens vormt zich op elk (vaak glad)oppervlak. Als er maar een temperatuursverschil is. En dit lijkt mij ook de enige zinnige oplosing. Of er moet op een mysterieuze manier ,steeds een beetje water precies onder je bakje,door de vliering omhoog komen. Of je vrouw neemt je in de maling....een vroege 1 april grap....;-)
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
het water wat uit je inlaatcombinatie(lekventiel)komt is heet. >60 graden. Dus....het is zeer waarschijnlijk dat het condens is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan