Ladder en steiger

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo Klussers,

Ik wil in de zomer het schilderwerk aan de voorkant van m'n huis aanpakken.

Omdat het vrij hoog is zal ik
waarschijnlijk voor een deel van het huis een steiger moeten laten zetten omdat ik daar met mijn ladder niet bij kan.

Ik heb een prijsopgave laten bereken via internet en het bedrijf zegt nu dat ze alleen het hele huis in de steigers mogen zetten omdat werken op een ladder op zo'n hoogte/locatie verboden is.

Is het nu zo dat ik als ik op mijn ladder van 7 meter sta te werken dat dat verboden is?

Graag hoor ik van jullie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Een ladder is alleen te gebruiken om op hoger gelegen delen te komen.
Uit de VCA certificatie.
Maar als je geen VCA hebt hoef je je er niet aan te houden.
Ik heb geen hoogtevrees maar ik zou nooit gaan schilderen op 7 meter hoogte. Waarom huur je geen hoogwerker? Ben je volgens mij veel geodkoper uit!
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Wat kost zo'n hoogwerker per dag?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Een hoogwerker huren voor een paar kozijntjes en een kap???????Dat wordt wel een heel duur verhaaltje.Je moet er van uit gaan dat een steiger goedkoper is dan zo'n hoogwerker.Je hebt bij een hoogwerker transportkosten enz enz,en een steiger kan je zelf halen.Plus dat een steiger stabieler staat dan een hoogwerker.

Wat de ladder betreft......dat geld alleen voor een beroepsschilder.Ik zelf ben schilder,en wij zijn verplicht boven de 4 meter geen ladder meer te gebruiken maar een steiger.Zelfs voor ons vakmensen is een steiger goedkoper dan een hoogwerker.
Marcel.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
kijk even bij de bomij een steiger
huren kost ongeveer 50 euro per week doe dit samen met de buren dan is het goedkoper ik heb hetzelfde probleem
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan