Aanrechtbladen zagen in verstek

  • #1
A

Anonymous

Guest
hallo,

ik moet 2 aanrechtbladen in een haakse hoek aanbrengen...
in de fabriek krijgen ze dit keurig op elkaar afgestemd door machinaal te zagen cq te frezen.

ik ben bang dat door het gebruik van een elektrische cirkelzaag of handzaag mijn aansluiting open staat of dat er van de toplaag stukjes afspringen.. en het blijft zichtwerk (kit ertussen e.d. is allemaal niets)

heeft iemand een goede tip om dit goed uit te voeren?

groetjes,

higgy
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
wat de afspringende stukjes betreft; plak wat schilderstape over je zaaglijn en zaag met een fijn blad en hoog toerental.
Kit moet je niet gebruiken, ik heb vaak gezien dat ze er een soort zwart rubber tussengedaan wordt wat ze dags erna wegsnijden. Misschien dat er hier iemand anders is die je daar meer over kan vertellen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Voor houten en spaanplaat gedrsgen aanrechtbladen zijn ook speciale alu koppelstrips te krijgen. Deze stop je eerst vol met een rups sanitairkit waarna ze deze over het eerste blad drukt, daarna duw je het twedde blad in de strip en lijn je het geheel netjes uit.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
ik neem aan dat dit profiel een T profiel is?

hoe zit het dan bij de waterkering?
dit is een ronde lat die onder de toplaag is gelijmd... en het blad loopt hierdoor dus bol aan de voorzijde, met een strakke aluminium koppelstrip krijg je dit toch ook niet vlak en strak?

zijn de strips bij de bouwmarkten te verkrijgen?

ik hoor er graag van

grt,

Higgy
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Dit zijn vaak H profielen die een lichte knik in het midden heeft erg over dreven ogeveer zo |->

Deze strippen volgen de eventuele water kering op het blad en worden door de dladen makers passend voor de verschillende blad dikten en water keringen gemaakt. b.v. duropal heeft ze onder de naam koppelstrip. de strippen ijn er voor zowel recht als voor 45 graden.

Een alu T profiel zou e.v.t. ook kunnen echter zijn deze dikker en hebben de V vorm niet waardoor je een opstraande rand van 1.5 of 2 mm krijgt. Om het de waterkering mee te laten lopen zou je op dat stuk met een zaag en vijl of dremel de midden stijl van het T profiel kunnen afhalen dan is de strip rond te buigen. Wordt minder mooi dan een echte koppelstrip
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Zagen doe je best langs de onderzijde , zo vermeid je dat er stukjes afspringen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan