Decoupeerzaag

  • #1
A

Anonymous

Guest
Kan iemand een volslagen leek uitleggen wat een pendel op een decoupeerzaag is en wat voor nut dat heeft? En waar kan ik misschien een lijstje vinden met welke snelheid en welke pendel ik in divers materiaal moet zagen? De gebruiksaanwijzing van mijn Belgische Aldi zaag zwijgt daarover stil........... Alvast dank, Marcel
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Een decoupeerzaag gaat op en neer. Met pendelen maakt ie ook een lichte voorwaartse beweging bij het naar beneden gaan, en dan weer terug bij het naar boven gaan. Dus ongeveer zoiets als de aandrijving van een stoomlocomotief...snapu?
Dus logischerwijs; hoe grover het materiaal hoe hoger de pendelstand/hoe fijner het materiaal hoe lager de pendelstand.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Dank voor de reactie. Ik kan de beweging duidelijk zien. Maar het waarom is mij niet duidelijk en ook wil ik graag weten welke snelheid je moet combineren met welke pendelstand. Het ding kan letterlijk zo langzaam als een vertrekkende stoomlocomotief....
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
de pendelstand is bedoeld om sneller te kunnen zagen. gebruik deze alleen als je niet heel nauwkeurig hoeft te zagen ( je wijkt makkelijker af )de combinatie snelheid/pendelstand vind je vanzelf wel uit als je aan het zagen bent.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan