Vlokkenvloer/gietvloer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil in mijn woning graag zelf een zogenaamde "vlokkenvloer" (Epoxy/kunsthars laag met daarin -gekleurde- vlokken gestrooid, voorzien van een harde laklaag)aanbrengen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren? Is het door een doe het zelfer te doen? En waar zijn de benodigde materialen te koop?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
nee is niet door een - doe het zelfer - te doen, zul je toch echt aan een pro moeten overlaten, al is het alleen maar al vanwege de stank...
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Het is inderdaad een werkje voor de vakman.Ik heb dat spul ook gebruikt in de Kantine bij ons op de zaak.(ik ben onderhoudsschilder).
Ten eerste heb je een bepaald soort compressor nodig en een spuitpistool met een hele grote trechter er boven op.
De vloer rol je met een roller in met de lijm die de vlokken vast moet houden.Dit is met een paar uur droog.Daarna met een schone stofzuiger(zak) de vlokken die je met de spuitpistool er op gespoten heb,opzuigen.
Na een dag rol je de vloer in met een 2-componenten blanke lak.2x herhalen en je hebt een best wel mooie vloer.Dat stinkt behoorlijk!.
Maar nogmaals voor een DHZ is het haast niet te doen.Plus dat het ook best wel aan prijs is,omdat het bijna niet gebruikt/verwerkt wordt.
gr Marcel.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
Similar threads
bobbel onder gietvloer

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan