vloerverwarming??

  • #1
A

Anonymous

Guest
hoi ,

wat heb ik allemaal nodig voor een vloerverwarming ??

moet ik een aparte kachel hebben of kan hij op
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Er zijn 2 sstemen: Elektrisch en op warmwater. Het voordeel van elektrisch is de mimimale opbouwhoogte, en er is geen warmwater nodig. Voordelen op warmwater: goedkoper, kan ook als hoofdverwarming zonder additionele kachels, radiatoren.

Bij elektrisch heb je de verwarmings mat, 230Volt, de thermostaa nodig.


Bij op warmwater iets meer.
In de vloer komen in cement slangen waar warm water door heen gepompt wordt. Dit warme water wordt door een vloerverwarmingsunit er doorheen gepompt en deze regeld ook de water temperatuur af op 40 graden.

Deze slangen kunnen vasttgebonden worden op een rvs of thermisch verzinkt wapenings net. (Alleen voor bij verwarming) Of kunnen op isolatieplaten worden vastgezet (meerdere systemen) dit is zowel voor bij als hoofdverwarming geschikt. De cementen dekvloer die het geheel afdekt moet aangemaakt worden met een speciale toevoegings stof. (te koop bij b.v. www.warmteservice.nl) en heeft een dikte nodig van c.a. 4cm.

De vloerverwarmingsunit is er grof weg in 2 varianten: hydraulisch neutraal en actief. Veel ketels verijzen een neutrale versie. De warmte voor het warme water kan i.p.v. uit een ketel aldan niet een combi of mt boiler, ook door een moederhaard worden opgewekt.

De vloer kan zowel bij bij- als bij hoofdverwarming worden afgewerkt met tegels, vastevloerbedekking, lamminaat en parket. Bij deze laatste 2 is het van belang van de warmteuitzettingscooficient niet te hoog is. De fabrikant van de vloerafwerking heeft hier alle gegevens voor. (informeer b.v. bij parketmeester)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ok bedankt !!

oja hoe zie ik of mijn kachel geschikt is om hem erbij aan te koppelen ??

en zo niet waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe combiketel ??
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Een kachel die als moederhaard kan werken, heeft een warmtewisselaar en een CV pomp binnen in zitten.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bijna vergeten. Bij het kopen van een combiketel moet je er op letten dat het vormogen niet te groot is. Stel je totale vloerverwarming is 5kW.

Met een valiant thermocompact 24Kw modulerend. Deze heeft een modulatie factor van 40%, en kan zichzelf terug regelen naa 24 * 40% = 9,6Kw. Dit houdt in dat deze ketel zal afslaan tijdens het opwarmen van de kamer. en NIET geschikt is.

Maar een Atag Enigma 23Kw heeft een modulatie factor van 16% 23*16% = 3,9Kw en is dus wel geschikt.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
lkjd394jek/hoofdstuk02.pdf

Is een goed document waar je uit kan halen welke hart op hart afstand nodig is, welke buis diameter je nodig hebt, en hoeveel vermogen dit is voor je ketel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan