tegelvloer leggen

  • #1
A

Anonymous

Guest
In mijn hal ga ik een nieuwe tegelvloer leggen. Het is natuursteen maar alle tegels zijn even dik (gecalibreerd). Ik heb er twee lagen oude tegels uitgesloopt, dus de de nieuwe vloer moet worden opgehoogd. Kan ik egaline gieten en daarop tegelen, of is het beter om de vloer in specie te leggen? Als het in specie moet, moet ik het laten doen. Ik doe het liever zelf...
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Veel natuursteensoorten kun je ook het beste of in speciale lijm leggen of in een witcement bed. Bijde is goed zelf te doen. Lijmen is het makkelijkst, maar een cement bed gaad ook goed. Eerst de vloer voorstrijken, cement laagje aanbrengen van ogeveer juiste hoogte, met een spaan glad maken, tegels er zachtjes inleggen, laten drogen en afvoegen. Wat voor steen is het? en hoe dik zijn de tegels en welke afmeting?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Het is een aziatische hardsteen: kalkhoudende leisteen van 50*50 cm, 15 mm dik.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Kun je het beste in wit cement leggen of met b.v. Eurocol 711 of e.v.t 720. In grijscement of grijze tegellijm kan e.v.t. wel maar kan na een aantal jaar verkleuringen van de tegels geven. Droogtijd bij cement is na +/- 48 uur beloopbaar na 3 tot 8 weken volledig droog. Bij de poederlijmen is dit na +/- 18 uur beloopbaar en na 2 tot 4 weken volledig droog. Voegen kun je het beste na +/- 1 week doen. om geen vocht in te sluiten.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Geweldig, bedankt voor je informatie. I bel Eurocol even of ik de 711 of 720 moet gebruiken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan