CV drukverlies

  • #1

jw50

New member
Hallo,

Ik heb een probleem met de druk van mijn CV. Vorige week zondag water bij de ketel gedaan. Druk opgevoerd tot 1.8 bar. Na een week was de druk weer gedaald naar 1.0 Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurde. Twee weken geleden hetzelfde gedaan en toen ook weer binnen een week de druk op 1.0

Ik heb eens rondegekeken of er ergens lekkage zat, maar ik kan (tot nu toe) niets vinden. Mijn huis heeft houtenvloeren met witte plafonds en wateroverlast zou je dan heel snel moeten zien. Ik heb wel eens wat wateroverlast gehad en zag binnen een minuut het plafond op een plek geel worden, daar waar water had gelekt.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Expansievat is waarschijnlijk kapot.

Dit kun je constateren door er op te tikken , de bovenzijde waar de leiding aan zit moet normaal een "VOL" geluid geven en de onder zijde een "HOL" geluid.

Geven beide zijden een "VOL"geluid , dan is het expansievat waarschijnlijk kapot.

Je kan het ook zien als je gaat "Bijvullen", dan gaat de wijzer erg snel omhoog!

Controleer ook een shet "Overstortventiel" die zal wel lekken (of gaan lekken!).

Succes
 
  • #3

neesje

New member
Het vat kun je zo niet goed controleren.
De enige juiste methode is om de installatie drukloos te maken en met een bandenspanningsmeter de voordruk van het vat te meten via het ventiel.
Met tikken tegen het vat hoor jij het verschil van 0,1 of 0,5 echt niet.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2
Similar threads
Drukverlies cv

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan