Schilderen buiten- welke verf

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik moet het houtwerk buiten schilderen en ik vraag me af wat voor verf ik moet gebruiken: kan ik gewoon een een bouwmarktverf voor binnen en buiten gebruiken of moet ik naar een verfspeciaalzaak gaan en een dure sikkens of sigma nemen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Het beste is om bij een verspeciaalzaak een goede EPS (een pot systeem) te kopen. Deze geven momenteel de beste bescherming, en pigment dicktheid. Waardoor er veel minder frequent geschilderd hoeft te worden. Als deze verver direct op kaal hout worden aangebracht, kan het hout ook ademen. En is er veel minder kans op hout rot. Ook bij slecht onderhoud, en al reeds licht aangetast of verzwakt hout.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Een verf van de gamma bevat minder vaste delen en dus meer vluchtige delen het volstaat wel maar je moet vaker preventief onderhoud plegen.
De duurdere verven moet je na 3 jaar weer nalopen de andere goedkopere verven moet je dan in het geheel weer overschilderen.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
tnimble - Woensdag 31 augustus 2005, 8:54 - 1 reactie


De betere EPS verfen (b.v. sigma) hoef je inderdaad eens in de 3 tot 5 jaar (afhankelijk van merk / type) na te lopen, en plaatselijk bij te werken waar nodig.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Vergeet niet dat een EPS (van Sikkens) of een Schakelverf (van Sigma) na een jaar of twee,drie zijn glans al gaat verliezen..
Ik gebruikt voor het buitenwerk de Sigma S2U solid hoogglans.Na vier jaar glimt het nog!Maar vergeet dan niet dat je het af en toe wel even schoon moet maken.De viezigheid heeft wel invloed op de verf.
Als de verf begint te barsten(vooral in de hoeken van de kozijnen) wil dat niet zeggen dat de verf niet goed is.De ondergrond gaat werken.Ik zeg altijd:De verf is een indicator die aangeeft wat de ondergrond(houtwerk) gaat doen.Is de ondergrond slecht voorbehandelt,dan moet je inderdaad om de drie jaar na een volledige schilderbeurt de hoeken nalopen,en misschien wel eerder.
En smeer er nou niet 1 laag verf op,lak hem eerst voor en dan aflakken.
Ik ben schilder en ga als volgt te werk:
Schoonmaken met Universol,schuren met de machine(als de mogelijkheid er is).Kaal hout gronden met grondverf,voorlakken met Sigma S2U primer,en dan licht opschuren met de hand(P220) en dan aflakken.
gr Marcel SDG SChilderwerken,Enkhuizen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 0
J 0
B 1
A 2
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan