ophogen vloer ivm betegelen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik ben van plan tegels op mijn keukenvloer te leggen. Echter het hoogte verschil met de houten vloer in de kamer is zodanig groot (25mm) dat er onder de tegels "iets" geplaatst zou moeten worden. Wat kan ik het beste gebruiken om de vloer op te hogen?

Herman.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
eerst een betonnen vloertje op juiste dikte aanbrengen en daarin je tegel leggen op gelijke hoogte met houten vloer is een mogelijkheid
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Waarom zou je het willen op hogen, veel huizen hebben hoogte verschillen tussen de verschillende kamer, soms wel een halve meter. Maar als je het echt gelijk wilt hebben kun je het op als de ondergrond beton is, de dekvloer dikker maken met een laag zand/cement 1 deel cement op 4 delen zand. Vergeet geen contactlaag aan te brengen met b.v. betoncontact, of aan te branden door er een beetje puur cement over te strooien.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
je kunt daar geen vloertje overheen smeren want de minimum dikte daarvan is 2 centimeter . het verschil is 2,5 cm min dikte tegel en lijm blijft er 1,5 cm over . dit zou je kunnen doen met egaline maar is wel een dure grap
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ja helemaal gelijk, niet zosnel aan de tegel dikte gedacht. Kan alleen met vezel versterke mortels zoals egaline.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
P 0
E 4
M 0
J 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan