vloerdelen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
ik heb houten grenen vloerdelen in mijn woonkamer. Ze zijn 2 jaar geleden gelegd door onze toenmalige aannemer.Ze liggen zwevend en volgens mij hebben de vloerdelen kerven aan de zijkant zodat ze in elkaar passen.Het probleem is dat midden in de woonkamer de vloer nu omhoog komt.Eerst daalde hij dan wel weer maar nu blijft het omhoog staan.
wie weet wat ik kan doen en hoe
je hebt waarschijlijk al wel gemerkt dat ik weinig ervaring heb met klussen, maar klussen kun je leren dus bij deze
michiel goedhart
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Die kerven zijn een messing en groef of veer. Deze zorgen er voor dat er meer verband is de vloer zit, en dat bij het werken en geen kieren ontstaan tussen de planken (alleen een wat bredere naad aan de bovenzeide.)

Waarschijnlijk heeft de vloer te wienig ruimte rondom. Tijdens het uitzetten komt die dan klem tussen muren en komt hij omhoog. De delen lang de muu uitnemen en een stukje vanaf zagen. Er moet +/- 1cm rondom vrij zitten tot een vloer breedte van zo'n 5 meter. Daarboven wordet het een ander verhaal met volledig verlijmen, dilatatievoegen enz.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
I 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan