dikte etagevloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
hallo,
ik wil een etagevloer storten waar een vijver op komt. kunt iemand berekenen hoe ik de vloer moet storten? dit zijn de gegevens.
situatie:
de vloer komt rondom te rusten op muren van 10cm en 2 meter hoog. de totale vloer wordt 370*340. met aftrek van de muurtjes komt hij dus 350*320 `vrij`(zonder ondersteuning) te liggen. ik heb 3 gegalvaniseerde H balken tot mijn beschikking. als je een H 90 graden draait zijn deze balken 14.1 cm hoog en 7cm breed( dikte midden 6mm en flensen 7mm) deze balken kan ik om de 87,5 op de zijde van 370 kan leggen of om de 80 cm op de zijde van 340 om mee te storten. ik heb wapeningsnetten van rond tien. ik heb gewone komposietmortel en vrij fijne zandgrind. als de vloer klaar is komt er 80cm water op( dus totaal 8,96 kuub).
aanvullende vragen en overpeizingen

a) zou de vloer dezelfde dikte kunnen hebben als de balken, dus 14,1 cm. (dit zou ideaal zijn, omdat ik als de vloer dikker moet worden nog aanpassingen moet aanbrengen. in het geval hij dikker moet worden geld dat iedere centimeter dikker meer aanpassingen vergt, dus als het kan ,,liever iets meer ijzer erin dan centimeters.
b) is het een optie om gaten in de balken te boren met wapeningstaven erdoor om de balken zo te verbinden en een geheel te maken
c) is het een optie indien de vloer dikker moet worden dan 14,1cm om ook op de balken over de gehele oppervlakte van de vloer een bewapeningsnet te plaatsen,of is dit overbodig omdat de vloer aan de onderkant de krachten op moet vangen

ik hoop dat de informatie duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan verder helpen
groet
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
De volledige constructie, muren, vloer, balken en alles laten bereken door een constructeur. Die geeft je niet alleen de dikte maar ook welke materielen en zaken als betonsterkte die je nodig hebt
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 4
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan