Lekkagevlekken en nicotinevlekken voorbehandelen

  • #1

Baukje

New member
Hallo,

Ik ga verhuizen en in de woonkamer zitten lekkagevlekken in een hoek. Natuurlijk ga ik zorgen dat de woningbouwvereniging de lekkage verhelpt, maar weet iemand ook of het mijn taak is om die vlekken te isoleren (van nicotine weet ik wel dat het voor rekening van de nieuwe huurder is).

En wat zouden jullie mij adviseren voor:
1. Nicotinelaag verwijderen (er is stevig gerookt, eigenlijk raar dat de nieuwe huurder dit moet oplossen, maar dat schijnt bij wet zo geregeld te zijn...)
2. Lekkagevlekken voorbehandelen

Bij die 1e dacht ik aan St Marc, maar hoe breng ik dat op, hoe lang intrekken en hoe afspoelen (moet denken om laminaat op de vloer, dek het wel af, maar kan er geen waterbalet van maken). Las ook ergens om het te verven met witte-strepen-verf voor op de weg. Maar waar kan ik dat krijgen?

Bij die 2e had ik het volgende bedacht, maar kan mogelijk helemaal niet. Ik heb nog een spuitbus blanke lak staan. Als ik dat over die lekkagevlekken heen spray, is het dan niet afdoende geïsoleerd (lekker makkelijk). En kan ik er dan gewoon overheen latexen?

Ik krijg overigens wel een emmer latex voor nicotinevlekken, dus dat is al geregeld. Maar zie wel tegen dat voorwerk op..
 
  • #2

theun1950

New member
Geachte,

Alles wassen helpt wel wat maar lost het probleem van de vlekken niet op!
Lekkegagevlekken moet je isoleren/voorbehandelen met een isolatiemiddel. Elke goede verfwinkel kan je daarbij adviseren.
Om een "waterballet" te voorkomen kun je ook het gehele plafond (en eventueel de muren) eerst helemaal voorbehandelen met een isolatiemiddel.
Gebruik daarna voor de afwerking een GOEDE latex muurverf met een hoge dekkracht (dus; goed dekkend).

Succes.

Jan Theunissen,
Theunissen Schilders.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan