GeiserProblemen

  • #1

wolfie145

New member
Hallo, ik heb sinds kort (weer) problemen met mijn geiser.
Het gaat om een vaillant premium turbo 24/2

Vorig jaar is het probleem eigenlijk al begonnen, maar dacht dat het opgelost was.
De geiser word gebruitk voor de douche, en zorgt voor warm water in de keuken.
Het probleem is:
-De geiser slaat uit na 10 seconden warm water te te hebben gebruikt.
of
-De geiser slaat na een langere tijd uit, en gaat na een aantal seconden (soms) weer aan.
of
- De geiser slaat uit, maar nadat ik warm water aftap van de keukenkraan slaat hij (soms) weer aan.

En in de meeste gevallen als je de geiser aan en uit drukt, slaat hij weer aan, waarnaar hij het soms blijft doen, of soms gewoon weer uit gaat.

Nu is er vorig jaar al eens een monteur bij geweest die me adviseerde een andere kraan op de douche te zetten, toen heb ik een andere kraan opgehaald bij de bouwmarkt (wat de monteur adviseerde). Kraan gemonteerd en wel, maar het probleem was dus nog niet over.
Later via internet er achter gekomen dat een thermostaatkraan (die er eerder ook altijd op zat) niet de beste kraan was icm een geiser, maar een 'normale' mengkraan wel.
Dit heb ik dus gedaan, een gewone mengkraan erop gezet , en eindelijk was het probleem opgelost dacht ik, tot nu toe. Het is een half jaar geleden dat ik de kraan vervangen heb, en nu word de geiser alleen s'ochtends af en toe nog warm.

Heeft één van jullie nog advies voor me?
Het vertrouwen in een monteur is wel wat gezakt aangezsien het veel geld kost, en het probleem niet is opgelost

De zoekfunctie heb ik al meerdere malen gebruikt, maar het lijtk alsof er niemand echt een duidelijk antwoord voor heeft.


Het gaat om deze geiser.
[/b]
 
  • #2

Erwin13

New member
Kijk eens of je rookgassen voldoende worden afgevoerd, of er voldoende trek in de afvoerpijpen zit
Dit kun je doen door een brandende lucifer bij het afvoerkapje te houden
 
  • #3

fazertoer

Klus expert
Waarschijnlijk zit de warmtewisselaar vol kalk en constateerd de temperatuur sensor dat de wisselaar te heet wordt waarna deze sensor de geiser uitschakeld op zijn beveiliging.

Wisselaar door een installateur laten spoelen met een speciaal goedje (ben even de naam kwijt :roll: ) dat de kalk oplost en de sensor laten doormeten of deze nog goed is.

Succes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan