blijvende geur na schilderen

  • Onderwerp starter Rudy Mertens
  • Startdatum
  • #1

Rudy Mertens

New member
Ongeveer 3 maand geleden heb in onze verandamuren in een nieuw kleurtje gezet. Op de muren was waren vroeger Gyproc pleisterplaten aangebracht waarop reeds een laag latexverf was aangebracht. Hierop heb ik tasso opgelijmt . Daar ik al enkele jaren nog een grote overschot aan verf ( Trimetal muurverf) staan had heb ik de tasso hiermee de dag erna overschilderd . De muurverf heeft altijd binnengestaan in een verwarmde ruimte en gaf na het openen van de emmer geen iriterende reuk. Na +- 3 weken was er nog steeds een iriterende geur in de veranda .Wij zijn toen raad gaan vragen in een verfzaak en er werd ons aangeraden om er andere verf over te zetten , wat we dan ook gedaan hebben . Er blijft echter (na3maand ) een iriterende geur achter .Vandaar de vraag of hier nog iets aan te doen is en wat ik eventueel verkeert gedaan heb.Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem .

Alvast hartelijk dank
 
  • #2

theun1950

New member
Geachte,

Volgens mij komt de "geur" niet van/door de aangebrachte muurverf (latex o.i.d.) maar van de onderlaag (of lagen). Het lijkt erop dat er een chemische reactie heeft plaatsgevonden tussen de lijmlaag/tasso en de muurverf.

Plaats in de ruimte wat schaaltjes met gemalen koffie en een schaaltje met verdunde azijn en probeer zoveel mogelijk te luchten!
Na verloop zal de geur heus wel verdwijnen.

Groet,
E.J. Theunissen,
Theunissen Schilderservice.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan