Gezocht: benaming/type van deze "bout"

  • #1

Jolan

New member
Ik heb zopas een tweedehands kast gekocht, maar er ontbreken twee "bouten". De vorige eigenaar heb ik nog niet kunnen contacteren, maar indien hij ze niet meer zou hebben wil ik al even nagaan of iemand hier soms weet waar ik deze spullen kan vinden of hoe ik ernaar op zoek kan gaan.

De bout is 8cm lang, en heeft op 3cm een dun groefje waarrond een metalen ringetje zit. De lange kant van de bout schuift door een tussenwand van de kast, zodat de bout aan beide kanten van de wand evenver uitsteekt. Dan kan er een plankje overgeschoven worden en vastgedraaid met een rond… dingetje. Een gelijkaardig systeem wordt in heel wat Ikea-meubelen ook gebruikt, maar niet zoals hier, denk ik (ik ken enkel de korte bouten waarvan je één kant in de wand moet vijzen).

Ik kan helaas geen foto posten omdat de uploader mijn afbeeldingen niet lijkt te aanvaarden en de image host die ik wou gebruiken heeft een adres dat eindigt op de meest gebruikte adres-suffix ter wereld die hier op de spam-lijst staat. Als iemand een andere manier weet om een foto met jullie te delen, ik hoor het graag.

Kan iemand me helpen om op zoek te gaan naar deze stukken? Hartelijk dank!
 
  • #3

Jolan

New member
Ja, dat is 'm inderdaad! Bedankt! Weet je soms of die bij de doorsnee doe-het-zelf-zaak te vinden zou zijn?
 
  • #4

tiho

Klus expert
dat durf ik niet te zeggen, maar denk dat je in dat geval bij de hornbach meer kans maakt dan bij praxis of gamma.

Je kunt hem ook bestellen he? Kost wel 6 euro, maar als je naar 3 bouwmarkten rijdt kost het waarschijnlijk meer :wink:
 
  • #5

Jolan

New member
Ik woon in België, dus het zou inderdaad wel wat ver zijn, dan. :)

Als je praat over bestellen, bij wie bedoel je dan precies? Ik heb 'm bij Gerritse gevonden, morgen even bellen om te horen wat het zou kosten om zo'n twee naar hier te verzenden.
 
  • #6

tiho

Klus expert
onder andere die bedoel ik ja. Er staan er nog twee vooraan in die link.

Is idd wat uit de buurt, de Hubo dan 8)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 0
S 0
S 1
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan