Warmwaterleiding klapperd bij sluiten kranen

  • Onderwerp starter rene1111
  • Startdatum
  • #1

rene1111

New member
Sinds de installatie van een nieuwe CV-ketel, heb ik een probleem.

Als ik warmwater getapt heb en sluit de kraan dan klapt de warmwaterleiding. Je hoort dit door het hele huis. Het maakt niet uit welke kraan ik gebruik. Bij koudwater tappen doet hij dit niet. Bij de oude ketel was dit niet het geval.

Wie heeft een idee :?:
 
  • #2

tiho

Klus expert
zou aan de inlaatcombinatie kunnen liggen.
 
  • #3

neesje

New member
De vraag is of de inlaatcombinatie bij vervangen van de ketel ook vervangen is door een nieuwe.
Heb zelf ook de ervaring dat sommige merken weleens dit soort klachten geven.
 
  • #4

rene1111

New member
De inlaatcombinatie heb ik niet vervangen. Dat is dus een goede optie, voor het klappen/slaan van de leiding, denk ik :!:
 
  • #5

neesje

New member
Is de warmwaterleiding bij de ketel spanningsloos gemonteerd??
 
  • #6

rene1111

New member
Er zou best wel "spanning" op de leiding kunnen staan. Ik begrijp dat dus ook een probleem op kan leveren?! De nieuwe ketel is een stuk kleiner, het leidingwerk is dus verlengt. Ook zit er extra bochten tussen i.v.m. de aansluitingen verwisseld t.o.v. de oude ketel. Is een stukje flexibel ertussen dan de oplossing misschien :?:
 
  • #7

tiho

Klus expert
als er veel bochten in zitten is er nu wel veel meer weerstand dan voorheen. Als de warmwateropbrengst van de ketel ook nog hoger is, zou het daar best aan kunnen liggen denk ik.

Maar wacht ff op Neesje, die heeft er meer verstand van :wink:
 
  • #8

johan81

New member
plaats meet bevesteging beugels om je waterleiding vast te zetten...dan gaat het vanzelf over ;)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan