Bedrading vaatwasser aansluiten op het waterslot (zie foto)

  • #1

eriki85

New member
Ik heb sinds kort een vaatwasser waarvan het waterslot was afgesneden. Nieuw waterslot gekocht. Water en electriciteit zitten beide in een grijze flexibele kabel. Het water heb ik al aangesloten, maar de electriciteit vind ik lastig. Er zit wel een soort van kroonsteentje aan.

Hoe bevestig ik deze aan het waterslot (maw de andere draad)? Er zitten geen, zoals bij een gewone kroonsteen, schroefjes is. Heellllluuuuup!
 
  • #2

tiho

Klus expert
Wat voor gegevens staan er op dit blokje? En wat voor draden zijn dat die er nu uitsteken? Waarschijnlijk komt er uit de machine een plus en min om de magneetklep te activeren. Bij een mageneetklep maakt het naar mijn weten niet uit hoe om het zit.
 
  • #3

eriki85

New member
Op het blokje staan twee nummers te weten 18424 en 1A004. Het blokje en bedrading lopen vanaf het waterslot door de grijze pijp heen (beide op de achtergrond te zien). Aan de vaatwasser zelf hangt overigens dezelfde blauw/bruine kabel aan. Zou dus goed kunnen dat het een plus en een min is zoals je aangeeft. De vraag blijft natuurlijk hoe ik de draden in het 'kroonsteentje' krijg.
 
  • #4

tiho

Klus expert
Als het massieve draad is dat er nu aanzit, zal het gewoon insteken zijn. Net als met een steekklem voor installatiedraad. Anders moet je wellicht adereindhulzen toepassen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 5
A 1
A 1
A 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan