Warm water stopt na een tijdje en de waakvlam gaat ook uit.

  • #1

GJansma

New member
Mijn Agpo Ferroli is bijna 15 jaar oud en dus wel aan vervanging toe. Op dit moment geeft hij echter een storing en om wat rustiger naar een nieuwe te zoeken zou ik graag weten of het probleem simpel te verhelpen is.

De CV lijkt goed te werken. Als ik warm water tap lijkt het in eerste instantie ook goed te gaan. Maar plots stopt de brander en dan is alles uit, ook de waakvlam.

Ik moet dan soms even wachten voor ik de waakvlam weer kan aansteken. Gisteren duurde het wel 5 minuten voor ik de waakvlam kon aansteken.

Ook vreemd was dat bij openen warmwaterkraan wel het lampje bij warm water ging branden maar niet bij warmte aanvraag. wellicht dat daardoor de waakvlam niet aan wilde gaan.
Toen ik de thermostaat op 26 heb gezet ging warmte aanvraag wel branden en kon ik de waakvlam aansteken.

Maar nu gaat het warm water dus telkesn uit als je het een poosje gebruikt. douchen kan niet langer dan max 4 -6 minuten.

Als ik zo de rest van het forum lees zou het de driewegklep kunnen zijn, maar klopt dit ook dat je dan wel eventjes warm water krijgt en dat dan alles uit gaat?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan