looizuur in mijn meubels

  • #1

semmy

New member
Goedemiddag,

ik heb een half jaar geleden meubels gekocht van eikenhout. De meubels zijn wit gespoten door de leverancier. Het gaat om een tv-kast/servieskast en een salontafel.
Nu na 4 maanden komen de knoesten door het verf heen en lange strepen. Het wordt ook steeds erger en het zijn nu gewoon bruine lelijke plekken op de witte kasten! Ik heb op internet gezocht en ik zie dat het over looizuur gaat. Nu kom ik er niet achter of dit een fout van de meubelmaker/leverancier is geweest dat deze plekken erdoorheen komen of dat dit altijd kan gebeuren? Zou het de meubelmaker bij het maken van deze meubels niet eerst een bepaalde procedure moeten volgen om het looizuur eruit te halen/ krijgen? Nu zit ik met de gebakken peren na 4 maanden al! De leverancier is eerst met het voorstel gekomen om mij 2 potten verf en een kwast te geven nou daar ben ik natuurlijk niet akkoord mee gegaan, belachelijk! Nu zijn ze met de oplossing gekomen om het zelf dan maar opnieuw te verven. Ze geven mij niet de garantie dat de meubels ook wit blijven en daarnaast ben ik mijn meubels voor een maand kwijt. Weet iemand wat de oorzaak is van het verkleuren van mijn meubels en of dit altijd kan gebeuren of dat dit bij de meubelmaker is foutgegaan?
Weet iemand of looizuur in mijn situatie schadelijk is?

Mvg,

Semmy
 
Thread starter Similar threads Replies Date
D 3
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan