Hardnekkig zand van oude muur verwijderen

  • Onderwerp starter klussendoordummy
  • Startdatum
  • #1

klussendoordummy

New member
Hallo!

Wij hebben het oude stucwerk van de muren van onze zolder (van een oud herenhuis) verwijderd. Het lijkt erop of deze muren gestuct zijn met een mengsel van gips en zand, want er kwam een enorme laag zand vanonder deze stuclaag. Op bepaalde plaatsen blijft er echter zand op de stenen kleven, wat ik met een staalborstel heb getracht te verwijderen maar dit lukt niet al te best. Zie de foto's. Enig idee wat ik ermee kan doen? De vierde foto geeft het resultaat weer zoals we het uiteindelijke resultaat graag willen hebben.

Bijkomende vraag: wat is de beste manier om dit soort oude muren te behandelen, nadat we ze gereinigd hebben. We willen ze graag zo naturel mogelijk houden...

Dank u!




 
  • #2

t.molenaar

New member
Dit is dan ook meteen de buitenmuur denk ik ?
Als ik jou was zou ik er gewoon een voorzet muur voor maken... Meteen ffies isolatie ertussen en eventueel stop contacten erin ?
En anders je muur stralen binnen.... Geeft veel stof en of het nog echt te doen is met ie oude stenen zonder meer schade aan te richten... Ik heb er een hard hoofd in.
 
  • #3

johnleee

New member
Kan je de put niet gewoon op metselen met goedkope metselstenen en kalk vrije mortel ? Dus gewoon direct op de put metselen niet er omheen ?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
Fixit2004 0
M 0
A 3
A 6
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan