Koude schuur icm koelvriescombinatie

  • #1

Jst

New member
Wij hebben in onze schuur een koelvriescombinatie staan. Nu staan koelvriescombinaties er om bekend dat ze bij een temperatuur lager dan 7 graden boven nul af slaan. Toen dit vorig jaar een aantal keren is gebeurd (koude periode in januari/februari), hebben we dit met een vectorkachel opgelost.
Echter, toen de energierekening kwam schrokken we ons rot, 350 euro bijbetalen. Het grootste deel hiervan komt denk ik op het conto van de kachel.

Hierdoor hebben we besloten de schuur te gaan isoleren. De muren (enkelsteens aan de buitenkant) en het plafond zijn met dik isolatiemateriaal geïsoleerd en we dachten/hoopten dat dit voldoende zou zijn. Hiervan zou ook de woonkamer, waar de schuur aan vast zit, profijt van hebben, dus minder stoken.
Maar helaas, na een aantal koude nachten merken we toch dat onze koelvriescombinatie er weer moeite mee heeft en bij tijd en wijle af slaat.

Mijn vraag is; wat nu het beste te doen om de kou buiten de deur te houden? De grootste boosdoener is nu denk ik nog de deur, waar enkel glas in zit. Maar zal het voldoende zijn om hier dubbel glas in te zetten? Of is het plaatsen van een extra plexiglas-plaat voor het raam voldoende? Of een dik gordijn ophangen?
Of is het beter een leiding door te trekken en een radiator in de schuur te plaatsen?

Veel opties, met alle hun eigen kostenplaatje. We zijn al ruim 300 euro kwijt aan het isoleren, dus het moet wel lonen. Vast bedankt voor jullie reactie!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan