Welke vloer moeten wij kiezen?

  • #1

bastién

New member
Beste leden van klusvraagbaak

Even voorstellen. Ik ben Bas Lievens, een masterstudent van 27 jaar en woonachtig in het prachtige Utrecht. Daar woon ik samen met nog twee andere jongens en drie gezellige meiden midden in het centrum van Utrecht in een oud hotel van de woningbouworganisatie Mitros: Huize Patria. Wij hebben het daar enorm naar onze zin. Hoewel het huis aardig op orde is, we hebben immers een leeftijd bereikt waarin we ook netjes kunnen leven, is de woonkamer wel toe aan een opknapbeurt. zodoende willen wij in de nabije toekomst de woonkamer en aangrenzende keuken voorzien van een nieuwe vloer. Daar heb ik namens de huisgenoten een vraag over.

momenteel ligt er een linoleum vloer in, met daarop vloerbedekking en in de keuken een stuk zeil. eigenlijk zijn zowel de bovenvloeren als het linoleum toe aan vervanging. de keuken en woonkamer zijn samen 23m2. we hebben geen onderburen. (zie foto onderaan).

vereisten voor de vloer:
- deze moet goed schoon te maken zijn. we leven veel in de woonkamer, en er is enkele keren per jaar een feestje waar er uiteraard ook wel eens een biertje omgestoten wordt. vloerbedekking lijkt me geen optie.
- maar nu het belangrijkste; omdat we in een oud pand wonen veert de ondervloer (grote houten panelen van een 1.5 bij 2.00m) flink mee. zeker als er wat mensen binnen staan dan deinst de vloer behoorlijk. wij vrezen dat een klik laminaat vloertje los zal komen door de bewegingen.
- budget rond de €200-300
- we moeten de vloer zelf kunnen leggen. wij hebben aardig wat klus ervaring en goed makita gereedschap

graag vragen wij jullie wat voor vloer jullie aanraden en of we deze bijvoorbeeld moeten verlijmen. moeten we ook een ondervloer gebruiken?

namens Huize Patria, bij voorbaat dank voor jullie tips,

bas.


 
  • #2

bastién

New member
niemand een idee?
 
  • #3

tiho

Klus expert
Ik zou het Fok forum eens proberen. Subforum klussen&wonen :wink:
 
  • #4

neesje

New member
klusideeforum
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
H 0
S 1
S 0
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan