E24 storing bosch vaatwasser

  • #1

Dennis35

New member
Hallo, mijn vaatwasser van 3 jaar oud geeft al enige tijd E24 storing aan. Dit betekend afvoerproblemen.
Nu heb ik alles na gekeken zoals het labyrint schoongemaakt,afvoerslangen,afvoerpomp, terugslagklep enz. Niets te vinden pomp werkt ook en ook geen lekkages o.i.d.
Het programma start en pomp het rest water netjes af. Na 2 min. Gaat hij in storing E24 dus. Nu als ik de deur na 1 min. een keer open en dicht doe dat hoor ik de aquastop werken en krijgt de vaatwasser water en dan doet hij het wel.
Dus heeft dit met de aansturing naar de aquastop te maken of toch met een afvoerproblemen?? E24 heeft niets met de water toevoer te maken toch?
Kan iemand mij misschien het verlossende antwoord geven?
 
  • #2

Klusservice

Vakman in de buurt
Een uitleg tav de E24 error
Er blijft water in de vaatwasser staan of na afloop van het programma maakt de vaatwasser een pompend geluid terwijl er niets wordt afgepompt. Bij vaatwassers met een scherm wordt in dit soort gevallen vaak ook een foutcode getoond. Bij vaatwassers met een scherm wordt in zulke gevallen de E24 foutcode weergegeven.

BOSCH E24 storing oplossen
Hieronder vindt u een aantal tips die een BOSCH E24 storing kunnen verhelpen.

Zorg dat de waterafvoerslang niet geknikt is
Controleer of de filter in de vaatwasser niet verstopt is met vuil.
Controleer of er geen verstopping aanwezig is in de waterafvoer of de waterafvoerslang.
Heb je de vaatwasser net geïnstalleerd en aangesloten op de aansluiting bij de sifon in je keuken? Controleer dan of het afdekplaatje – dat in de aansluiting op de sifon zit wanneer de aansluiting niet gebruikt wordt – nog aanwezig is en verwijder deze.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 1
Gert 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan