Zelf schuine kasten maken

  • #1

Stif

New member
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik willen graag nieuwe meubels op zolder. Nu weet mijn vriendin dat ik vrij handig ben en heeft ze gevraagt of ik het zelf will doen. Nu vind ik dat allemaal prima alleen heeft ze zoals gewoonlijk wel haar eisen :wink: . We willen opbergruimte onder ons schuine zolder dat alleen dan echt in kast vorm. Dus geen schuifdeuren ofzo. Nu heb ik al wel wat ideetjes alleen begin ik steeds meer te twijfelen. Dus vroeg ik me af of iemand ervaring hiermee had en waar ik op moet letten.
Dus tips zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt voor reacties.
 
  • #2

Jefferey

New member
Hoi Stif,

Allereerst had je misschien je topic beter in het veld meubel bouwtekeningen kunnen plaatsen. Maar heb je al iets op papier staan of ben je echt nog in de ontdekkingsfase? En wil je het pertinent zelf maken of heb je ook al aan alternatieve gedacht?
 
  • #3

Stif

New member
Hallo Jefferey,

Ik heb nog niets op papier heb net een beetje rond gezocht naar materiaal en wat het dan ongeveer zou kosten. Misschien is het ook nog de overweging waard het uit te besteden. Maar dat moet ik dan eerst nog met de vrouw bespreken. Want dat zal natuurlijk wel wat prijziger zijn. Dus mocht je tips hebben voor een goedkoper alternatief.. :)
 
  • #4

Jefferey

New member
Goedkoop is het ook niet maar ik vroeg het omdat wij hier een half jaar terug een kledingkast op de slaapkamer hebben besteld bij www.jouwmaatkast.nl Goedkoop is anders maar het is sowieso goedkoper dan een timmerman in te huren. Heb net even gekeken en ze bieden daar ook kasten voor onder een schuine wand aan. Wij hebben het gewoon recht toe recht aan hier maar wij zijn echt tevreden. Je kan het zelf ontwerpen en is dan helemaal op maat.
 
  • #5

Stif

New member
dat is inderdaad ook een optie. Ben er al een keer op terecht gekomen maar kon er niet zo veel over vinden op internet dus heb het toen niet meer verder bekeken. Maar dit is inderdaad een mooie tussen oplossing is niet super duur en je hebt wel maat werk. Heb is alleen een hoop geld om over de hele zolder te doen. Hoe gaat het wat betreft levering? niet dat ze een pakketje sturen en als we er niet zijn de buren een kast van ons in de voortuin hebben :D
 
  • #6

Jefferey

New member
haha nee dat is niet het geval, anders moet je even kijken of naar ze bellen hoe het gaat. Bij ons was het zo dat ze een afspraak maken en met hun eigen bezorging de kastdelen komen leveren. Echt super netjes. Heb daarna nog inlegbodems nabesteld deze kwamen dan wel per pakketdienst maar dat kon ook op afspraak. Verder is de service prima. Maar als je heel de zolder vol gaat zetten zou ik eens een offerte aanvragen en kijken wat het je gaat kosten. En dan het alternatief met zelf klussen berekenen. Mocht je nog iets willen weten kun je me ook even een prive bericht sturen dan geef ik je wel m'n mail.
 
  • #7

Stif

New member
ok top! ik zal het eerst maar allemaal op een rijtje zetten kwa kosten en dan overleggen. Je hoort nog van me! Bedankt zo ver!
 
  • #8

Jefferey

New member
Graag gedaan en succes!
 
  • #9

Stif

New member
In het kader van hoe is het afgelopen! Ik 3 weken geleden ongeveer de kast besteld en hij is gisteren binnen gekomen! alles netjes verpakt en een prima service. Nu moet ik het geheel alleen nog opbouwen maar als ik klaar ben probeer ik er een foto van te sturen! @Jefferey: nogmaals bedankt voor de tip!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan