Radiatorknoppen vervangen

  • #1

RMSH

New member
We hebben een vrij oude CV-installatie in ons huis en twee radiatoren werken niet naar behoren: of het 'palletje' blijf in (en dus is de radiator niet aan de praat te krijgen), of het 'palletje' is uit (als ik het zelf even losgetikt heb) en blijft dan uit waardoor de radiator juist steeds aan blijft.

Nu vraag ik me af of ik niet gewoon simpelweg bij deze twee radiatoren een nieuwe knop kan installeren, zonder dat ik de het hele verbindingsstuk hoef te vervangen.

Het ziet er zo uit:
 
  • #2

neesje

New member
Hier hoort een danfoss RA 2980 knop op.
Vervelend is alleen dat de knoppen omhoog staan en dan niet goed werken.
Je kunt dan thermostaatknoppen met een afstandvoeler monteren waarbij je de voeler onder de radiator plaatst ongeveer in het midden en dan zo laag mogelijk op de plint.
Het type hiervan is de RA 2982.


René.
 
  • #3

RMSH

New member
neesje":2gpzna6n zei:
Hier hoort een danfoss RA 2980 knop op.
Vervelend is alleen dat de knoppen omhoog staan en dan niet goed werken.
Je kunt dan thermostaatknoppen met een afstandvoeler monteren waarbij je de voeler onder de radiator plaatst ongeveer in het midden en dan zo laag mogelijk op de plint.
Het type hiervan is de RA 2982.


René.
Veel dank! Klinkt minder makkelijk dan ik dacht/hoopte. Koop je zo'n thermostaatknop nou altijd incl buis-verbinding tussen radiator en leiding of kun je ook alleen de knop vervangen zonder dat je de leiding openmaakt?
 
  • #4

neesje

New member
Je haalt 2 dingen door elkaar.
Hetgeen op de foto afgebeeld is noem je een thermostaatkraan en hetgeen niet op de foto staat is de thermostaatknop.
Knop kun je monteren zonder sleutelwerk en dus zonder kans op water.
 
  • #5

RMSH

New member
neesje":21wc9is6 zei:
Je haalt 2 dingen door elkaar.
Hetgeen op de foto afgebeeld is noem je een thermostaatkraan en hetgeen niet op de foto staat is de thermostaatknop.
Knop kun je monteren zonder sleutelwerk en dus zonder kans op water.
Ik ben een leek idd. Op de foto staat de bediening van de radiator zonder knop (die heb ik er af gehaald, vanwege dat palletje). Dus dat betekent dat ik eigenlijk een nieuwe thermostaatkraan moet hebben? En dat is alleen te monteren door buizen van elkaar te halen?
 
  • #6

neesje

New member
ja
 
  • #7

fazertoer

Klus expert
Verkeerd haaks is de benaming van zo`n thermostaatkraan die in deze situatie wel werkt!

Maar een knop met afstandsvoeler ( capillair! ) werkt zoals eerder genoemd het alle beste!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan