zwaluwstaart gebruiken op houtenvloer voor badkamer

  • #1

davem

New member
Hallo mensen,

Ik heb de forum doorgespit maar kon niet echt iets vinden voor mij situatie. Het om het volgende : ben bezig om een badkamer te maken met een inloopdouche op de 1e verdieping .ben eerst begonnen met het dak te vernieuween en de wanden te isoleren en af te werken met gipsplaten . Dus de badkamer is al helemaal rondom afgewerkt met groene spaanplaten en groene gipsplaten . Behalve waar ik nog leidingen enz wil leggen .

De vloer bestaat uit een draagbalken die in de breedte lopen van huis en 2 x underlayment platen op elkaar (over de gehele boven vloer ) Ik wil nog extra i-profielen onder de badkamer (onder de balken )doen voor de stevigheid van het gewicht. Wil zwaluwstaarten gebruiken voor de betonvloer maar heb ze nog nooit gebruikt eerlijk gezegt en ben ook geen bouwvakker maar wil wel alles zelf doen.

Dus de zwaluwplaten en het beton komen tegen de hout/gips wanden. Mijn vragen zijn :

1Kan dat ? Wat moet ik doen als het niet gaat op de houtenvloer en/of wand ?
2 is het verstandig dat ik eerst de wc, afvoer en leiding enz leg voordat ik beton gaat doen ? Of moet de vloer eerst?
3 ik heb al een houten constructie wand gezet voor de inloopdouche (balk ,groene spaanplaat en groene gipsplaat ).kan ik zonder problemen het beton eromheen storten ?
4 ik wil vloerverwarming erin hebben ,hoe dik moet de vloer zijn (vloer wordt betegeld)?
5 wil daarna de vloer isoleren met glas/steenwol 10cm vanuit de beneden verdieping over de gehele huis oppervlakte.Geef dat problemen ivm vocht enz ?
6 . Waar moet ik allemaal opletten om geen problemen te krijgen ?

Wie kan mij helpen met deze vragen , als het te weinig info is hoor ik het graag .Of als ik het anders moet doen ook natuurlijk .

Mvg Dave
 
Thread starter Similar threads Replies Date
K 1
A 3
A 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan