Hoe Gibo wand in badkamer op tegelwerk zetten?

  • #1

michielvp

New member
Hallo allemaal!


Ik had een lekkage bij de douche, waarschijnlijk door slecht kitwerk. De eerste keer is een gedeelte van de vloer vervangen en alles weer gekit, nog geen week later ging het weer fout. Omdat ik inmiddels al een professionele loodgieter, kitter en tegelaar in mn huis heb gehad en ze allemaal wel iets over het hoofd gezien hebben en niet zo nauwkeurig te werk gaan als ik had gehoopt ga ik het gewoon zelf doen.

Voorheen had ik een 60cm x (200cm hoog) wandje en 60cm glasplaat tot aan de douchegoot, je ziet op de vloer nog hoe het stond.

Ik heb het zeiknatte muurtje afgebroken en wil een nieuwe wand tot de goot maken. Het is 2 keer misgegaan bij het kitwerk bij de glasplaat dus die komt er niet meer in.

Omdat ik het risico op lekkage niet nog een keer wil lopen wil ik de boel eerst dicht tegelen \ voegen en daarna pas een wandje bouwen.

Nu mijn vraag: Het U profiel voor gibo blokken moet vastgeschroefd worden in de vloer, maar ik ben bang dat ik dan weer een zwakke (niet waterdichte) plek maak door gaten in de tegels te boren.

Hoe zouden jullie een wandje hier plaatsen met zo min mogelijk risico op lekken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan