Keukenafvoer bevestigd aan afvoer toiletpot

  • #1

handygirl

New member
Beste allemaal,

Mijn toilet stamt uit de tijd dat het flatgebouw is gebouwd (1960) en deze is nu wel aan vervanging toe.
Het probleem is echter dat mijn keukenafvoer zich bevind in de afvoer van de toiletpot. Bij het plaatsen van het nieuwe toilet moet ik hier dus rekening mee houden.
In overleg met diverse mensen heb ik geconcludeerd dat de afvoer in de grond verplaatst moest worden en op die manier kon er direct een andere uitgang voor de keukenafvoer geregeld worden. Maar in een flat heeft men te maken met een VvE en zei hebben hiervoor geen goedkeuring verleend. Jammer, maar helaas. Een zwevend toilet is daardoor niet mogelijk, waar ik mij inmiddels bij heb neergelegd. Na heel lang zoeken heb ik geen staand toiletpot kunnen vinden met een dergelijke uitsparing voor de keukenafvoer zoals bij mijn huidige toiletpot (waarschijnlijk heeft de vorige bewoner daarom gekozen om het te laten voor wat het is).
Nu heb ik zelf het idee om een toilet te plaatsen met een pk uitgang i.p.v. een ao uitgang en het op te lossen met pvc buizen. Ik twijfel echter of dit een verstandige oplossing is.
Mijn vraag aan de meer ervaren personen is dan ook... Hoe zouden jullie dit probleem oplossen?

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank voor jullie reactie.
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Closetafvoerbocht met EXTRA AANSLUITING 40mm


Ik zou voor de toiletpot met PK aansluiting gaan.
Bovenstaande aansluitbocht en een rozet erbij kopen om het e.e.a. af te werken.

Te verkrijgen bij de goede doe het zelf zaak.

Succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #3

handygirl

New member
Beste fazertoer,

Ontzettend bedankt voor uw reactie.
Dit is voor mij DE OPLOSSING!!!!
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
Graag gedaan en succes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan