Koude kraan loopt niet

  • #1

Mr Vunk

New member
Beste mensen,

In mijn badkamer heb ik een wasbak met een kraan die een knop heeft voor warm water en een knop voor koud water. De kraan voor koud water werkt helaas al een tijdje niet meer. Uit mijn douche en uit de kraan voor de wasmachine (dezelfde waterleiding) komt nog wel water. De kraan van mijn wasbak zit aan het einde van deze waterleiding.

Soms probeer ik het toch nog een keer en dan komt er een heel klein straaltje uitgelopen. Wanneer ik de kraan dan helemaal dicht draai en weer opendraai, klinkt het net alsof de leiding een keer schokt en komt er ietsje meer water uit. Na een keer of 30 open en dichtdraaien, is het een fatsoenlijke straal. Andere dagen komt er echter niks uit.

Kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is? Ik wil het graag zelf oplossen. De warm waterkraan werkt wel.

Alvast bedankt!
Jasper
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Lijkt mij dat er ergens een "dood" stuk leiding zit waar een hoop lucht inzit?

Kan ook zijn dat er net na het T-stuk van de leiding naar de wasbak een stuk soldeer of steentje in de leiding zit die als een soort 'keerklep" gaat werken.

Probeer anders eens het bovendeel uit de koudwaterkraan te draaien en kijk eens of er geen vuil of iets dergelijks aan de zitting van het bovendeel zit of in het gat waar het bovendeel in heeft gezeten?

Draai wel eerst de hoofdkraan dicht anders wordt het een waterballet! :wink:

Succes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan