waterleiding douche

  • #1

flogsway

New member
helaas kan ik geen fotos uploaden , maar ik ben bezig met een nieuwe wand te plaatsen in de badkamer deze wordt voorzien van gipsplaten en wordt betegeld , maar nu zit ik met de waterleiding en daarop de douchekraan de muurplaat zit niet meer vast en ik vraag me af wat er achter de gipsplaten hoort en wat er door de tegels heen moet

mvg
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Muurplaat hoort achter de tegels en de douchekraan sluit je aan met zogeheten "S-koppelingen"!

Kom je lengte tekort, zijn er in de handel chromen verlengstukken in de juiste maat en verschillende lengtes :idea:

Succes.
 
  • #3

flogsway

New member
bedankt voor je info , heb inmiddels de muurplaat vastgezet , kon het niet meer rechtsstreeks op de muur zelf bevestigen maar ik heb een watervaste hout plaat aan de muur bevestigt en daarop de muurplaat bevestigt en zit muurvast , nu me verdiepen in de s-koppelingen zag al weer verschillende maten en allemaal weer in inches we zitten toch in nederland pffff , maar goed ik moet toch een nieuwe kraan hebben neem ik de oude koppelingen wel mee en gelijk wat van dat hennep kopen

btw die twee leidingen met dat ronde gedeelte zitten los van elkaar dus niet op een plaat zelf , maakt dat uit en moeten die aansluitingen op een bepaalde afstand van elkaar zitten
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
De muurplaten moeten of op 12 cm of op 15cm uit elkaar zitten dit zijn standaard maten voor een douche of bad mengkraan (kan afwijken kwa type kraan, dus altijd hart maten meten).

S-koppelingen zitten standaard in de verpakking van een nieuwe kraan!

Hennep, mag je da laatste 10 jaar niet meer gebruiken voor drinkwaterinstallaties, men gebruikt nu "loctite 55" die is geschikt voor water,gas en cv!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan