CV erg vaak bijvullen

  • Onderwerp starter henk1970
  • Startdatum
  • #1

henk1970

New member
Hallo,

Ik ben in onderhandeling over de koop van een huis. De verkoper geeft aan dat de cv 4x per jaar bijgevuld moet worden.
Het gaat om een Nefit ecomline hr excellent uit 2005.
De ketel krijgt regelmatig onderhoud en er is naar zijn zeggen eerder geprobeerd een lek op te sporen (er is vloerverwarming ), zonder resultaat. Mijn grootste vreees is dat er een lek zit in de vloerverwarming,  maar ik begrijp dat er verschillende onderdelen kunnen zijn die kunnen lekken.

Moet ik me zorgen maken of niet?
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Beginnen bij het expansievat en het overstortventiel en dat laten controleren op lekkages of vervangen (kosten een € 30-40).

Van de Nefit Ecomline, krijg je als hij wat ouder wordt, vaak condenswater lekkages doordat de condens bak door het zuur van het condenswater aangetast wordt en de afdichting niet goed meer af gaat sluiten!

Verschillende onderdelen apart afkoppelen en laten afpersen zodat je kunt achterhalen waar het probleem zich voordoet!

Dus , ketel apart afpersen.
Vloerverwarming apart afpersen.
Leidingen naar de radiatoren kun je zichtbaar zien en voelen op sporen van lekkages!

Zou bedwingen dat de verkoper de kosten van het afpersen/onderzoek en eventuele reparaties voor zijn rekening neemt en een goede installatie achterlaat, anders krijg je naderhand het gestegel over achterstallig onderhoud en dan zorgt voor een hoop gezeik!
 
  • #3

henk1970

New member
Dankjewel Fazertoer! Nuttige info, ik doe er mijn voordeel mee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan