Isoleren halfsteens muur (Schuur)

  • #1

ManoloM

New member
Beste Klussers,

Ik ben van plan om van onze bijkeuken/schuur een geïsoleerde (temperatuur en geluid) ruimte te maken. Ten behoeve van het maken van muziek. De ruimte moet dus behaaglijk zijn in de koude winter maanden, koel in de zomer maanden en het gehele jaar door zo min mogelijk geluid doorlaten Wink

Om jullie een goede indruk te geven heb ik wat foto's gemaakt van de huidige situatie.

Ik heb me laten vertellen dat de schuur op zand is gebouwd en dat de kou dus voornamelijk uit de grond komt. Het is een halfsteens muur dus daar zal ook de nodige kou doorheen komen.

De vorige bewoners hebben de ruimte in tweeën gedeeld waardoor er een kleine bijkeuken ontstaat een de rest werd gebruikt als schuur. Op de foto's is te zien dat er een poging is gewaagd om het eerste gedeelte te isoleren.

Het dak is standaard belegd met bitumen met daarop kleine steentjes. Naar mijn idee is het dak niet vanuit de binnenkant geïsoleerd.

De hemelwaterafvoer loopt via een pijp door de schuur weer naar buiten door de muur van de schuur naar een regenton. Dit zou ik graag buitenom zien en direct afscheid willen nemen van de regenton.

Op de grond zit ik ook nog met een afvoer. Kan ik die gewoon dicht storten? Neem aan dat het slim is om een nieuwe vloer over de oude vloer te storten zodat ook het grondniveau gelijk komt te liggen met de vloer van onze woning.

Uiteraard heb ik hier en daar al wat gelezen. Bijvoorbeeld dat je de ruimte van binnenuit kan isoleren maar ook aan de buitenkant. Mijn voorkeur heeft om het van binnenuit te isoleren. Maar ik hoor graag waarom ik het mis heb.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort klussen en wellicht mij van advies willen voorzien.

Alvast bedankt!

Gr, Manolo

*edit: lukt niet om foto's toe te voegen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
U 0
E 0
G 0
S 0
D 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan