Zelf een keuken bouwen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik overweeg om m'n nieuwe keuken zelf te bouwen om leuk te besparen op die enorme winsten die de keukenbranche voor zichzelf in gedachten heeft.

Hierbij twijfel ik of ik - net als bij "echte" keukens - de modules los zal bouwen en in de keuken naast elkaar plaatsen, of dat ik in de keuken een groot meubel maak met deuren en planken.

Is er iemand met ervaring hiermee en zinvolle tips?

Bedankt,
Erik.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo, ik heb zelf twee keukens gebouwd uit eigen ontwerp. Ik heb er daarbij voor gekozen om het geheel "uit 1 stuk" te maken. Eerst heb ik hierbij staande tussenschotten (zeg maar de interne afscheidingen tussen de kastjes en apparaten) gezet op de plaatsen waar ik dat wilde. Je hebt dan een aantal rechtop staande platen multiplex (van ca 90 hoog en 60 diep, met daaruit natuurlijk een hoekje voor de toek. plint) in je ruimte staan. Let wel: het inmeten en waterpas stellen is dan wel heel erg veel meer werk dan als je de kastjes al gemaakt hebt. Ik ken een profi timmerman die veel keukens maakt die het heel anders doet (en ook ongeveer 10 keer zo snel als ik, maarja , daar ben ik amateur voor en hij prof). Hij maakt eerst het meubel uit losse kastje. Dit allemaal precies haaks en strak. Dan maakt ie een sokkel op de vloer die oneffenheden en schuinstand opheft en zet ie het spulletje op neer. Klaar.

De laatste oplossing is denk ik met name geschikt voor oudere huizen, waarin niets haaks en recht is. Je bent dan in 1 keer van "gesmokkel" en "gebuig" en "geklooi" om het netjes te krijgen af. Het hangt er ook maar net vanaf wat je zelf het prettigst werken vind. Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik weet niet wat je te besteden hebt, maar waarom haal je niet bij een bouwmarkt een keuken? Is in één keer netjes afgewerkt en vaak een goed aanbod..!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan