slechte oude muur stukadoren

  • Onderwerp starter Mariadusource
  • Startdatum
  • #1

Mariadusource

New member
Hallo, ik heb in de keuken alle stucwerk laten verwijderen (zat los volgens de stukadoor), het is een heel oud huis, er zit geen spouw in de muur. Nu moest ik de muur afborstelen en merk dat er heel veel stenen los zitten, en de voegen van kalkmortel blaas je er zowat uit. Er zitten ook heel veel gaten in de muur van stenen die meegekomen zijn met het afhakken van het stucwerk. Nu vindt de stukadoor dat als hij de grootste gaten weer met een steen vult, dat de rest dan wel vast gaat zitten met stukadoren. Hij wil ook het herstelwerk op dezelfde dag doen als het stukadoren.
Hij is van het type "vrouwke dat komt allemaal goed", maar ben ik nu gek of is het niet nodig om de muur eerst te herstellen, zodat het op zijn minst vast zit.
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Zou eerst zorgen dat de onderlaag goed vast zit anders ga je later zeker problemen krijgen!
 
  • #3

Mariadusource

New member
Tja, leek mij ook al. Ze zeggen, muur nat spuiten, stevig afborstelen en dan voorstrijken. De gaten worden dan met de eerste laag MP75 (een wondermiddel als ik de stukadoor moet geloven) opgevuld en vastgehouden. Ik hoop het.
Groeten aan alle andere klussers
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan