Geen kimband geplaatst.

  • #1

Klusman

New member
Hallo allemaal.

Ik ben een badkamer aan het verbouwen en heb de oude wandtegels eraf gehaald. In de vloer ligt een composiet doucheplaat verzonken, dus gelijk met de vloer. Nu zie ik nadat de wandtegels eraf zijn, dat er geen kimband is geplaatst. De doucheplaat eruit halen is echt geen optie, bewoner wil het ook echt niet hebben. Dus nieuwe kimband en pasta gaat niet. Nu is de spleet tussen de muur van Ytong en betonwand en doucheplaat ongeveer 5mm. Voordat ik de nieuwe wandtegels erop plaats wil ik in de hoeken wel kimband doen nadat ik die horizontale voeg tussen muren en doucheplaat goed dicht gekit heb.De wandtegels zijn 9 mm dik en vallen dus ruimschoots inclusief lijmlaag over die 5 mm brede voeg.

Maar nu is mijn vraag: Wat voor kit kan ik hiervoor het beste gebruiken? Goede sanitairkit, of iets in de geest van plakkerige bitumenkit waarmee dakdekkers buiten dakvoegen waterdicht maken of autoruitkit / voegkit die in de auto industrie gebruikt wordt? Ik wil het absoluut waterdicht krijgen en vraag me af of sanitairkit het eeuwige leven tussen die voeg heeft.
Als de wandtegels er eenmaal erop zitten kan ik nooit meer bij die voeg, die valt immers onder de tegel. En ik wil het toch echt zo goed mogelijk doen zonder dat het gaat lekken op termijn.
Heeft iemand hiervoor een goede betrouwbare oplossing?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan