dak schuur

  • #1

Mariska

New member
Hallo,

Mijn man en ik zijn helemaal geen klussers, vandaar dat wij al sinds jaar en dag huren. Helaas niet tot tevredenheid, we hebben veel problemen nu en ook gehad met vocht en lekkage. Mijn vraag gaat over het houten (underlayment denk ik) plafond van onze schuur. Zo'n 15 jaar geleden waren de muren en het plafond steeds heel vochtig, vooral het plafond en dat is nu nog zo. De woningbouw heeft er meerdere malen naar gekeken maar geen oorzaak gevonden. Er is een nieuw dak geplaatst, omdat alle huizen in onze straat een nieuw dak kregen, maar het probleem bleef bestaan. Mijn buurman heeft net zo´n schuur die aan de onze grenst maar die heeft helemaal geen vochtproblemen. We hebben wel een vriezer in de schuur staan, en verder valt me op dat er op het dak van onze schuur tussen het grint heel veel plantjes groeien, maar aan zijn kant helemaal niet. Weet iemand wat de oorzaak van het vocht zou kunnen zijn, inmiddels is het plafond helemaal beschimmeld en je ziet overal druipsporen van het vocht. Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Mvrgr, Mariska
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Waarschijnlijk heeft de buurman zijn dak goed geïsoleerd of is er tussen de dakbedekkingslagen een "damp werende" laag gebruikt?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 0
J 0
M 1
A 0
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan