Kalkzandsteen blokken laten los, spleet in muur

  • #1

Fixit2004

New member
Hallo allemaal!

13 jaar geleden heb ik dit appartement gekocht. Bouwjaar is 1990.
Er zaten toen al kleine scheurtjes in de muren (stuc & verflaag). Volgens de makelaar waren het zet scheuren en was er structureel niets aan de hand.

In de 28 jaar zijn er meerdere malen opvulmiddeltjes ingegaan maar de scheur bleef terugkomen.
Vandaag besloten de muur glad te maken om eventuele toekomstige reparaties mooier en makkelijker te kunnen doen. Om grondig te werk te gaan heb ik de vele opvulmiddeltjes weggesneden en geschrapt.

Tot mijn verbazing was het geen scheur maar hebben de blokken gewoon losgelaten. Nu ben ik geen expert maar denk dat de bovenste rij blokken aan het plafond geankerd zijn en het pand zakt? Mijn directe buurman heeft exact hetzelfde probleem. Wij zitten bovenin op de 2e verdieping, onder een plat dak.

Aan de andere kant (trappenhuis) is niets te zien.

Aan de rechterkant van de muur is de spleet het breedst, er past een 5mm boortje met gemak in, aan de linkerkant lijken de blokken elkaar net niet te raken.

Wat kunnen jullie mij adviseren?
Ik zat zelf te denken om de grote gaten te vullen met goudband en er vervolgens puinstukjes in te doen zodat de laagdikte niet al te groot is. Ook de spleet met goudband vullen.
Daarna de muur glad trekken met Fix & Finish & er glasvliesbehang overheen te plakken en met latex te verven.

Eventueel een "decoratieve" strook met een andere kleur verven waar de spleet zit zodat ik niet de hele muur opnieuw hoef te doen als de scheur weer terug komt.

Alle tips ideeën en info zijn van harte welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank.











 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 0
M 0
A 3
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan