tegelen op houten vloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
hallo....
tegelen op een houten ondervloer????

we hebben de orginele vloer in huis zo`n 5 cm verhoogt in de voorkamer met balken en deze opnieuw met platen betimmert.deze wilden we met parket/laminaat beleggen.
maar ja... nu heeft de vrouw mooie tegels gezien....... dus je raad t al!
tegelen.......
nu heb ik al eens vaker over een houten vloeg getegeld en dat ging goed alleen..... de voegen sprongen er steeds uit ook al had ik het zgn. flexibele voegsel gebruikt.
is er niet een soort van kit of zo welke je hiervoor kunt gebruiken?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Tegelen op houten vloer gaat wel maar eigenlijk alleen als de ondervloer zeer stabiel is. Dus zo dik mogelijk, 25 á 30 mm. multiplex, (en voor een goede hechting eerst voorstrijken of aanbranden met cement papje)dan zal er geen beweging in zitten anders zal de vloer toch wat bewegen en de voegen breken. Omdat jij nu al gedacht had om laminaat te leggen zal je misschien de vloer niet dikker kunnen maken. Dus toch maar laminaat?
Toch tegels? Je kan behalve flexibele voeg ook flexibele tegellijm nemen, scheelt weer wat.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik denk toch dat je dat niet zou moeten doen. Het is slechts mij mening maar hout werkt altijd al leg je tien lagen over elkaar. Volgens mij zul je voor tegels toch echt met zwaluwstaartplaten en beton moeten gaan werken. Dit gaat prima alleen wordt het geheel wel zwaar, maar vast liggen doet het zeker.

Rien
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Bij tegelen over hout altijd zowel een blijvend flexibele lijm als voeg gebruiken. Dus zeker geen cement. EuroCol heeft hier zeer gewchikte lijmen voor. Een pasta lijm werkt iets makkelijker omdat het minder lange droogtijd heeft en minder vocht in het hout brengt. De ondergrond moet wel stabiel zijn. bij 60cm hoh min 22mm bij 80cm hoh min 24mm dikte.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Er bestaat ook laminaat met tegelmotief.
Niet van echt te onderscheiden
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
A 1
A 4
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan