muurverf barsten

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb de woonkamer behangen met glasvezel....extra laag lijm erover heen... 24uur laten drogen...


Nu bij de gamma muurverf van Jan de "Bouvier" gehaald (geschikt voor glasvezel ) om er overheen te sausen...Nu krijg ik allemaal barsten in de verf.... hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb de temp in de kamer op 19C en er staat een klein raampje open.Ligt dit dan aan de verf...of wat kan ik hier nog aan redden?

De barsten waren na 20minuten al te zien.
Bvd,

Bas
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
De lijm en verf geven een reactie met elkaar.Opnieuw schilderen met anderen verf.Laat je nou niet misleiden door een verf pot met Jan de Bouvrie erop,dat is rommel.Andere verf over de laag heen schilderen.
gr Marcel.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Begrijp ik dat je nadat je het glasvezel hebt aangebracht hier nog lijm overheen gedaan hebt. Waar is dat voor? Heb je dat op advies van iemand gedaan? Ik wil ook glasvezel gaan aanbrengen, maar ik wacht nu nog even. Wil je s.v.p reageren op mijn vraag?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Geen lijm meer aanbrengen als er op de muur al glasweefsel zit.Heeft totaal geen zin.Als je de muur goed in gelijmd heb,hoef je niet nog een keer met lijm er achteraan.
gr Marcel.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Heb je echt een extra laag lijm op het behang gesmeerd nadat je het op de muur gelijmd had?

Ik heb vele ruimtes in mijn huis met galsvezel behangen. Gewoon muur inlijmen en ertegen plakken. En de lijm resten aan de buitenzijde verwijdert. Glasvezel zuigt nl ontzettend hard. en de lijm helemaal niet en dat zie je dus als je de lijmresten laat zitten. Ik denk dat bij jou de scheuren zijn ontstaan doordat het glasvezel zeer plaatselijk niet bedekt was met extra lijm en daar de verf anders is gedroogd dan op de lijm.
ik zou heel de muur behandelen met voorstrijk of iets zodat hij overal even hard zuigt . Succes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Even om verwarring en misverstanden te voorkomen.Glasweefsel kan niet zuigen.Het neemt geen vocht op.Glasweefselbehang bestaat voor 80% uit glas.Gewoon puur glas alleen in vezelvorm.
Als glas zou zuigen,of vocht op zou nemen,hebben we allemaal een groot probleem.Hou kijk je anders naar buiten?
Waarschijnlijk is de kamertemperatuur te hoog,waardoor de lijm sneller aan trekt en droogt.
gr Marcel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan