Afvoer afzuigkap

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Mijn nieuwe afzuigkap heeft een afvoerdiameter van 150 mm. Die afvoer moet over meer dan 1 meter boven op de bovenkastjes naar de buitenmuur. Hoe kan ik dat doen zonder tegen allerlei "kachelpijpen" aan te kijken in de open keuken, dus zo onzichtbaar en zo strak mogelijk?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
je kunt 1 maat vernauwen dus naar 125mm. Dan reken je daar de oppervlakte van uit en dan koop je een plattebuis systeem met de dezelfde oppervlakte.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Royke, zijn voor dat vernauwen van 150 naar 125 mm verloopstukken te krijgen? In de normale bouwmarkten? en komt dat plattebuissysteem door het eventuele verloopstuk niet boven de keukenkastjes te lopen?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
ja er zijn verlopen te verkijgen van rond naar platte buis. Dit wordt ook wel een 'lijp verloop' genoemd.
Of dit boven jouw keueknkastjes komt te lopen weet ik niet. Ik ken de situatie niet bij jou. Het beste is als jezelf naar de bouwmarkt gaat en zelf kijkt wat je nodig hebt. Dan weet je precies wat je kunt gebuiken en hoe het uit gaat zien.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik ken de situatie niet, maar kun je geen plint bovenop de kastjes tot aan het plafond maken, waarachter je de afvoer kunt verbergen? Dit zie je bij veel keukens.
Succes.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik denk dat ik maar op zoek ga naar de rechthoekige afvoerpijpen en kijk of dat zo in elkaar te zetten is dat het er netjes uitziet.
In elk geval zovast bedankt voor de reacties
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan