Funderingen en bouw tuinhuisje

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een tuinhuisje maken van gedeelte metselwerk en hout. Oftewel de eerste 50-60cm bakstenen en daarop een houten frame en met rabatdelen het geheel aftimmeren. Dakconstructie aanbrengen met een balklaag, underlaymantplaten en singles. Tot oppervlak is 2,5 bij 3m.

Misschien heeft iemand zo'n soort huisje ooit gebouwd en kan mij tips geven.

Wat ik in iedergeval graag wil weten hoe de fundering eruit moet zien. Op diversen sites gezien dat een laag van grindtegels voldoet, maar ook sites waarin staat dat ik een 60-80cm diepe fundering moet storten. Kan iemand mij hierover meer uitleg geven.

Alvast bedankt,
Eric
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Eric,

Voor deze klus heb je niet zo'n flinke fundering nodig, de voorgestelde grindtegels zullen hiervoor meer dan zat zijn.
Als ik jou was zou ik een laag grindtegens op zo'n 60 cm diepte in de grond plaatsen daarop een laag cement.
Op deze laag cement kun je dan een tweede laag grindtegels plaatsen (in verbsand geplaatst) zodat het geheel lekker sterk is.
Op deze grindtegels kun je dan gewoon metselen.
Wel zou ik het metselwerk wat onder de grond zit voorzien van een laagje rijker gemengt cement (stuc laagje) zodat je minder last hebt van vocht.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
gebruik aub eens een keer het woord specie in plaats van cement, dit werkt nogal een verwarrend voor sommige mensen
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Mijn best, maar specie zegt net zo veel als cement of mortel.
Wil je het helemaal goed doen zal je ook de bestandsdelen en de mengverhoudingen moeten vermelden.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
De zwaarte van je fundering is afhankelijk van waar je woont in Nederland, dus van de bodemsoort.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1
R 2
A 5
A 7

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan