close-in boiler

  • #1

joost

New member
Ik heb een 10 liter close-in boiler van Plieger geinstaleerd. Nu heb ik steeds het probleem dat wanneer ik de warme kraan open de druk snel af neemt.
Naar mijn mening heb ik alles goed aangesloten. (koud in, warm uit). Ook de inlaatcombinatie wijst in de juiste richting.

Ook de kraan is nieuw, dat is een Venlo. Geen mengkraan, maar een warm- en koud water knop.

Ik heb al opties gehoord over lucht in de boiler. Als dit zo is, hoe los ik dat dan op? Je zou zeggen dat als de kraan open staat en het flink kan doorstromen, dat het dan over moet zijn.

Wie helpt mij?
Bij voorbaat dank.
 
  • #2

melvin

New member
je moet de boiler eerst vullen met water dan de spanning erop zetten ongeveer een half uurtje wachten.
ik denk dat je vergeten bent om de boiler te vullen.
succes
 
  • #3

roykejanssen

New member
er is een verstopping in jouw ww toevoer. Misschien in het slangetje naar jouw kraan...
 
  • #4

joost

New member
N.a.v. de reactie van Melvin: Ik heb de boiler wel eerst gevuld en daarna pas aangezet. Voor de zekerheid heb ik de spanning eraf gehaald en daarna de boel nog maar eens flink doorlaten stromen (en dus goed gevuld). Het probleem is echter nog niet opgelost.

Watbetreft een verstopping in de toevoer. Alles is nieuw. En volgens mij kan er ook geen 'kniek' in een flex waterslang zitten. En als er een verstopping zit, waarom is de druk dan eerst wel goed? Maar ik zal het dit weekend ook eens checken.

Bedankt beide voor de reactie.
 
  • #5

roykejanssen

New member
er hoeft maar een zandkorreltje oin te zitten en heeft met nieuw niks te maken. Ik maak dit geregeld mee. Kijk als je alles dicht zet wordt de druk opgebouwd. Zet je de kraan open komt deze druk tevoorschijn maar vervolgens is de restrictie (vervuiling) te groot om deze druk te houden.
 
  • #6

joost

New member
Vandaag heb ik de boel uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer gemonteerd. Geen vuil kunnen ontdekken. Er is geen verbetering.
Nog even ter aanvulling: Als ik de kraan een stukje open draai, neemt de druk af. Draai ik de kraan dan weer een stukje verder open, neemt de druk even daarna weer af. Dit zo'n 2-3 keer achter elkaar.
Als de koude kraan net zo'n grote slag open gedraaid is, is de druk aanzienlijk hoger.
 
  • #7

joost

New member
Mocht er nog iemand over na willen denken, dan de volgende aanvullende informatie:
Gamma werkt mee, ik heb eerst een nieuwe inlaatcombinatie meegekregen om uit te proberen en vervolgens een nieuwe ketel. Beide echter zonder verbetering en daar lijkt het dus niet in te zitten.
Wel ben ik er achter gekomen dat wanneer de ketel uit is en gevuld is met koud water, dat er dan geen probleem is. Als ik de temperatuur lager in stel, dan is het probleem minder.
Verder hen ik de warm en koud water aansluitingen op de kraan gewisseld. Dus heet water via de koude aansluiting van de kraan. Dan krijg ik aan die kant het probleem.
Kan het aan de kraan liggen?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
W 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan