ral kleur

  • Onderwerp starter john van laarhoven
  • Startdatum
  • #1

john van laarhoven

New member
HOI : Het heeft niet met schilderen te maken maar met kleuren.Ik heb antracietkleurig trespa en zoek daarbij de passende kleur trespaschroeven. Aangezien ik niet alle donkere kleuren goed kan onderscheiden van elkaar zou ik graag de Ral kleur weten. MVG John.
 
  • #2

Kees

New member
Op deze pagina van de Trespa-site vind je alle uni-kleuren met hun bijbehorend nummer. Daar heeft "antraciet grijs" het Trespa nummer A25.8.1.

In deze lijst vind je de namen van de Ral-kleuren. Daar is Antracietgrijs RAL 7016.

Indien ik de Trespa kleuren (betreffend kleurnummer aanklikken) naast de Ral-kleuren op mijn scherm zet, dan kom ik zelf eerder bij Ral 7026 (= Granietgrijs) uit als het meest overeenkomstig. Maar op een van de sites wordt al gewaarschuwd, dat de kleuren op het beeldscherm kunnen afwijken van de échte Ral-kleuren...

"Antracietkleurig" is wellicht ook een wat te onduidelijke omschrijving, want er bestaan misschien nog andere uitvoeringen. Je zou voor de zekerheid even contact op kunnen nemen met de Trespa-klantenservice. Misschien kunnen zij je exact zeggen of er meerdere kleuren "antraciet" bestaan en wat het overeenkomstige Ral-nummer is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #3

john van laarhoven

New member
Bedankt voor de tip .Ik begrijp dat "antraciet" voor verwarring kan zorgen en heb na lang zoeken nog een stukje afval trespa gevonden. Ik ga daar mee naar een verfwinkel om een kleurenwaaier te raadplegen . Deze vraag mag verwijderd worden maar ik weet alleen niet hoe. MVG John.
 
  • #4

Kees

New member
Waarom zou de vraag verwijderd moeten worden?

Hij bevat een vraag en een antwoord met (Ral) links die voor een ander weer van waarde kunnen zijn. :wink:

Wat mij betreft lekker laten staan dus. :p
 
  • #5

john van laarhoven

New member
HOI : Sorry maar daar heb ik helemaal niet aan gedacht . we zijn er inderdaad om elkaar te helpen. MVG John.
 
  • #6

Falco

New member
Kees verwijst in zijn bericht over stalen van RAL-kleuren naar de website van Falco, hier kom je op de homepage uit. Een directe link is handiger, met de volgende link kom je gelijk op de pagina van de RAL-kleuren:
http://www.falco.nl/ral-waaier/
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 0
D 2
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan