gasslang kookplaat

  • #1

Nia

New member
Ik heb een kookplaat waarvan de gasslang te kort is om bij de gasaansluiting te komen. Kan ik daar een nieuwe gasslang op laten zetten, wat zijn daar ongeveer de kosten van en waar kan ik dat laten doen?
 
  • #2

Kees

New member
Je kunt er inderdaad een nieuwe slang op laten zetten, die zijn er in diverse maten. Maar ook in diverse soorten, want het hangt er bijv. van af of er onder de kookplaat een oven zit ja of nee. In geval van een oven dient er een speciale hittebestendige slang gebruikt te worden.

Zoiets kan gedaan worden door een erkend (gas-)installateur (ook wel erkend gasfitter genoemd). De meeste loodgieters zijn ook gasfitter. In vrijwel elke plaats in nederland zitten één of meer loodgietersbedrijven, raadpleeg bijv. de gouden gids.

Over prijzen kan ik niets zeggen, een losse slang is niet superduur, maar eventuele voorrijkosten en uurloon hangen helemaal af van het bedrijf en van de afstand tussen bedrijf en jouw huis.

Probeer indien het mogelijk is de klus te laten combineren met iets anders, bijv. onderhoud van je gaskachel of cv-ketel, dat bespaart voorrijkosten.
 
  • #3

Nia

New member
je kan zoiets niet zelf doen? Het zit nl zo, ik ga verhuizen en de afstand van de kookplaat (losse, zonder oven eronder) naar de gaskraan is groter dan in mijn huidige huis. En ik heb geen andere klussen voor een loodgieter. Ik heb wel een hele handige vriend.
 
  • #4

Kees

New member
Nia":2wyihp5f zei:
Kan ik daar een nieuwe gasslang op laten zetten, wat zijn daar ongeveer de kosten van en waar kan ik dat laten doen?
Uit je oorspronkelijke vraag maakte ik op dat je het wou laten doen, misschien juist omdat je het te riskant vond om iets dergelijks zelf te doen!

Nia":2wyihp5f zei:
Je kan zoiets niet zelf doen?
Natuurlijk kan dat zelf gedaan worden, als je maar weet wat je doet, want het is wel gas! Laat je handige vriend anders even naar een loodgieter gaan, daar de juiste slang halen en meteen even vragen of ze kunnen laten zien hoe het bevestigd moet worden. Als hij de kookplaat meeneemt is het in één keer klaar en kan je vriend even kijken hoe het moet, weet ie het voor de volgende keer...
 
  • #5

Nia

New member
Hoi Kees,

dank je wel voor de tip, ik neem hem mee (de kookplaat en de vriend) en dan kan hij het idd de volgende keer zelf doen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan