kleur vernis of kleurbeits op voordeur?

  • #1

Dennis

New member
Goedemiddag,

Na een flink aantal uren heb ik mijn oude verweerde eiken voordeur met 8 lagen pantserbeits blank gekregen :wink: . Netjes afgelakt met een blanke vernis en voorzien van nieuw beslag stond ik er zojuist naar te kijken van een afstandje en ik ben er niet blij mee. Het probleem is dat hij er na het vernissen nogal geel uitziet. Het huis heeft een mooie rode steen, dus het moet iets in een mooie bruine kleur worden. Nu heb ik dus de keuze om een kleurvernis te gebruiken of een beits in kleur. Wat kan ik nu het beste gebruiken? Ik zie de producten wel op internet staan, maar hebben jullie nog tips zodat dit niet verkeerd gaat en het dadelijk een hele rare kleur oplevert ?

Bedankt,

Dennis
 
  • #2

theun50

New member
Beste,

Ga in geen geval (kleur)beits aanbrengen over de aangebrachte vernislaag!
Dat is vragen om problemen.
Mijn advies is:
Schuur de al aangebrachte vernislaag mooi glad en breng met een platte kwast een laagje "kleurvernis" aan. Is de kleur dan nog niet zoals gewenst, breng dan (na licht opschuren) een 2e laag kleurvernis aan.

Laat dit even goed doordrogen en doorharden (ca. 2 dagen en afhankelijk van de buiten temperatuur) lichtjes opschuren en 2x aflakken met een
blanke vernis voor buiten.

Succes gewenst,
J.Theunissen Behang en Schilderwerken,
Spankeren.
 
  • #3

Dennis

New member
Fijn, bedankt voor je reactie, want ik was juist van plan om er overheen te schilderen. Ik ga je advies opvolgen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 0
J 1
J 5
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan