Wie heeft er ervaringen met Sikkens Componex WR T??

  • #1

Sablisme

New member
Ik zat op de site van sikkens te kijken of er al betere verf was dan de sikkens rubol XD welke ik nu gebruik en kwam daar Componex WR T (http://www.sikkens.nl/nl/Products/Produ ... x+WR+T.htm) tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik nu een 2-componenten houtrot reparatie middel maar aangezien dit keihard wordt en niet evenveel uitzet en krimpt als het hout waar het in zit, verschijnen er nog wel eens scheuren. Als ik op de site van sikkens kijk (zie link hierboven) lees ik dat dit wel elastisch zou zijn en dit probleem dus niet hebben.....

Is dit waar ik (en ik denk velen met mij) altijd op heb gewacht of zitten er ook nadelen aan...

Wie heeft er ervaring met dit goedje?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
 
  • #2

theun50

New member
Beste,

Je kunt Componex WR T heel goed gebruiken voor niet al te grote (reparatie) vlakken. Als het gaat om verwijderd houtrot openingen op te vullen in b.v. vurenhout of zacht grenen, dan ontstaan er inderdaad na verloop van tijd (haar)scheuren of krimpscheuren.
Wat van belang is, is de juiste mengverhouding van de 2 componenten!
De scheuren die naderhand alsnog ontstaan kun je ook met een flexibele kit (voor buiten!) dichtkitten! Neem dan wel een goede kwaliteit Acrylkit.
Deze kit is zeer goed overschilderbaar.

Succes.

Groeten,
Jan Theunissen.
J.Theunissen Behang en Schilderwerken vof.
 
  • #3

Sablisme

New member
Bedankt voor je antwoord.
Kan ik daaruit opmaken dat dit spul niet beter is als de allebastine 2 componenten houtrotvuller of zitten er aan het Sikkens goedje voordelen?
 
  • #4

theun50

New member
Wij gebruiken voor 80% 2-componenten houtvuller van Alabastine, en niet vanwege het prijsverschil!!

Duidelijk toch?
 
  • #5

Sablisme

New member
Dat is inderdaad een heel duidelijk antwoord.

Heb zelf erg veel vertrouwen in Sikkens vanwege de verf vandaar dat ik dacht dat de houtrotvuller ook erg goed zou zijn maar......

Bedankt voor je antwoord.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan