PU Lak op betonnen aanrechtblad dekt niet

  • #1

jvdbph

New member
We hebben een betonnen aanrechtblad gestort. Dat is prima gelukt. Mooi glad geworden. Maar nu wil ik hem afwerken met een vloer PU lak voor betonvloeren op waterbasis. Ik heb al zeker 4 lagen er op zitten, maar nog steeds hoeft er maar iets van water op geknoeid te worden of het trekt er onmiddellijk in. Als het droog is trekt ook wel weer weg, maar fraai is het niet. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om het blad toch goed water- en vetdicht te krijgen?
 
  • #2

theun50

New member
Beste,

Probeer de PU-verflaag eens af te werken met een zijdeglans parketlak op waterbasis.
Er is een heel goede parketlak: Glasurit, Aqua HoltzSiegel.
Het is een Duits product.
Droogt glashelder op, verkleurt niet en is slijtvast.
Wij hebben daar in iedergeval goede ervaring mee.

Laat me even weten wat het resultaat is (geworden).

Groeten,

Jan Theunissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #3

jvdbph

New member
Beste Jan,

Zeer bedankt voor je advies. Dat lijkt me een goed idee.
Alleen, waar kunnen we deze lak kopen? Het lijkt me niet iets voor de gemiddelde bouwmarkt.

Vriendelijke groet, Petra
 
  • #4

theun50

New member
Beste Petra,

Vraag even naar verkoop adressen bij:
BASF Coatings Services B.V.
Industrieweg 12
3606 AS Maarssenbroek
Postbus 1015
3600 BA Maarssen
Telefoon: 0346 - 573 232
Telefax: 0346 - 568 264
 
  • #5

jvdbph

New member
Beste Jan,

Als ik op glasurit zoek bij Basf, dan kom ik de lak die jij noemt niet tegen. Het lijkt alsof het alleen bedoeld is voor autolak.
Heb je misschien nog iets meer informatie? Of zou ik ook een andere parketlak kunnen gebruiken?

Bedankt! Petra
 
  • #6

theun50

New member
Beste Petra,

Informeer eens bij een goede verf- en behangzaak of enkele schilderbedijven.
Een ander goed merk is AVIS. Ook op waterbasis.
Neem in geen geval parketlak op synthetische (terpentine of thinner) basis zoals Glitsa!!
Of dit alternatief:
Trae-Lyx parketlak hoogglans €12.00
TRAE LYX Parketlak is een waterverdunbare 1-componentenlak met een zeer hoge slijtvastheid. Door de bijzondere slijt- en stootvastheid uitzonderlijk geschikt voor de verzegeling van parket- en andere houten vloeren, trappen, deuren, betimmeringen, etc.TRAE LYX Parketlak is blank, glashelder en verandert door de unieke samenstelling de kleur van het hout nagenoeg niet. De lak zelf is niet vergelend. TRAE LYX Parketlak is zeer slijtvast en vrijwel reukloos. De Parketlak mat geeft het uiterlijk van een olievloer. Verkrijgbaar in hoogglans, zijdeglans én mat.

Succes.
Jan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan