Schrootjes overschilderen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij hebben in een kamer een schrootjesplafond. Dit willen we dekkend wit schilderen. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Indien de schroten van hout zijn adviseer ik je het niet te doen. Vanwege grote temperatuur verschillen aan het plafond werken de schroten. Hierdoor zal je altijd weer naadjes met een andere kleur zien.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
brama heeft wel een beetje gelijk maar ik denk dat jou schrootjesplafond er al een tijdlang inzit dus zal het niet meer zoveel werken en hoef je ook niet bang te zijn voor die naden die je eventueel zou kunnen krijgen je wast eerst het plafond af met amoniak met water= ontvetten daarna doe je het licht opschuren met fijn schuurpapier als dat klaar is doe je met een kleine maat kwast de naden en de platte gedeelte met een schuimrubberroller voorbehandelen met grondlak als de grondlaag droog is schuur je nog een keer licht op niet zo nauw kijken goed is goed daarna doe je nog een keer hetzelfde maar dan met de lakverf die je wilt gebruiken best goeie lak vind ik de nieuwe serie van histor perfect-finisch maar kun je nog aan monodek komen van histor kun je beter die pakken ik heb nog een tip voor je als je nu besluit om toch een andere kleur te pakken dan moet je de grondverf al een beetje op kleur maken van de kleur die je gaat gebruiken dan dekt de lakverf beter kun je gewoon doen met kleurtubes die zo te koop zijn suc6
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Dat het plafond werkt is een feit. Nog beter is om het plafond geheel vast te spijkeren. Gipsplaat erover en stucen. Veel mooier!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
D 0
H 0
A 5
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan