aanrechtblad schilderen?

  • #1

jokee

New member
We zijn dit jaar verhuisd, er moet nog flink worden geklust en dat heeft behoorlijke vertraging opgelopen door ziekte van mijn man.
Met name de keuken is me een doorn in het oog en nu heb ik het plan opgevat om hem voorlopig te gaan "pimpen" :D
De deurtjes en tegels zijn geen probleem ( heb ik al eens eerder gedaan), kwestie van primen en zorgvuldig aflakken met een goede kwaliteit verf. Het kunststof aanrechtblad is echter ook foeilelijk ( 18 jaar oud) en nou vraag ik me af of ik dat op dezelfde manier kan behandelen: primen en aflakken? Het wordt natuurlijk wel veel zwaarder belast dan de deurtjes en de tegels: bestaat er eigenlijk hittebestendige verf o.i.d.? Wie heeft tips?
 
  • #2

john1984

New member
Beste Jokee

Het is voor een leek erg lastig een aanrechtblad op een goede manier te voorzien van een nieuwe laklaag.
Profs hebben er de kennis en juiste materialen voor. Ik spreek uit ervaring en ik kan je nu al zeggen dat het erg lastig zal worden om het zelf te doen.
Er zit namelijk een fineerlaag op en das nou net een ondergrond waar niet zomaar met een primer alles keurig vast blijft zitten.
Kijk eens op de link zou ik zeggen!

succes!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan